SKAL DU GØRE BRUG AF DIN REKLAMATIONSRET?

Så skal du blot følge vejledningen herunder og indsende de nødvendige informationer, så vi kan finde den bedste løsning.

1         Hvor lang er garantien og reklamationsretten?

Når du handler Nyt It Udstyr hos GEOit, har du 6 måneders garanti på produktet, plus ekstra 18 måneders reklamationsret, i henhold til købeloven. Ialt 2 år.

Når du handler Brugt/Genbrugt IT Udstyr på GEOit, har 12 måneders garanti på produktet, plus ekstra 12 måneders reklamationsret, så faktisk er du bedre dækket ind ved at købe brugt, end man er på de fleste nye varer. Ialt 2 år.

Bemærk at der kun er 6 måneders reklamation på batterier, uanset om det er nyt eller brugt.

De nævnte perioder starter fra den dag, som du modtager din bestilling.

2         Hvad dækker reklamationsretten?

Reklamationsretten dækker hvis fejlen findes i forvejen eller at den er opstået ved normal brug. Det betyder at hvis du eller en anden, bevidst eller ubevidst kommer til at ødelægge produktet, er det ikke dækket af reklamationsretten.

3         Hvilken type behandling kan jeg regne med?

Er fejlen i produktet dækket af reklamationsretten, så afhænger det af den konkrete situation. Så vidt det er muligt, vil vi forsøge at udbedre fejlen, ved at vi typisk reparerer produktet.

Såfremt reparation ikke kan lade sig gøre, vil vi, hvis det er muligt, lave en ombytning af produktet 1:1 – dvs. en ombytning til samme model og mærke, med samme specifikationer.

Såfremt reparation eller ombytning ikke kan lade sig gøre, vil vi lave en tilbagebetaling af beløbet, Vi kan også tilbyde et afslag i prisen, såfremt defekten er ubetydelig for den funktionelle virkning af produktet.

4         Hvornår skal jeg senest reklamere?

Der må maksimalt gå op til 2 måneder, fra at du opdager fejlen, til du vælger at reklamere. Vær opmærksom på, at det skal være inden for de tidligere angivende perioder. Henvender du dig først efter din periode er udløbet, har du hverken krav på garanti eller reklamationsret.

5         Refundering af fragtomkostninger

Vi kan refundere dine fragtomkostninger, hvis de er rimelige. Du bør henvende dig til os, for at høre om at vi evt. kan sende dig en gratis pakkelabel.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

5.1        Hvad er leveringsadressen?

Leveringsadressen er

GEOit, Højergårdsvej 3, 2730 Herlev.

6         Hvad skal jeg oplyse om fejlen?

På reklamationsformularen skal du beskrive fejlen med så mange detaljer som muligt. Download reklamationsformularen som PDF her eller som word-fil her.

7         Hvad og hvordan skal du sende retur?

Vi har herunder udarbejdet en tjekliste til dig, når du skal reklamere for et produkt.

  1. Download din reklamationsformular som word-fil eller din reklamationsformular som PDF.
  2. Udfyld den efter udskrivelse eller udfyld den på computeren og udskriv den.
  3. Din reklamationsformular lægger du i pakken med det produkt det drejer sig om.
  4. Du pakker produktet rigtig godt ind. Sørg for at fylde pakken med bobleplast eller krøllet avispapir.
  5. Sæt din købte pakkelabel med tracking nummer på pakken.
  6. Aflever så din pakke i din lokale pakkeshop.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp så kontakt os på reklamation@geoit.dk.