Her finder du detaljer omkring din reklamationsret, samt formularen.

1         Hvor lang er din fortrydelsesret?

Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, fragtfirmaet udleverer din bestilling fra os, til dig.

1.1        Speciel fortrydelsesret ved juletid

Som en ekstra service for dig, udvider vi fortrydelsesretten til d. 10. januar, året efter. Bestillingen skal være sket tidligst d. 28. november og senest d. 22. december, for at du kan anvende dig af den specielle fortrydelsesret.

2         Hvem betaler for fragten?

Du står selv for at betale for fragten tilbage til os. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

3         Varens stand, hvis du sender retur

Varen skal være i samme stand som vi har sendt den i og du skal pakke den forsvarligt ind, i den emballage som du modtager pakken, så der ikke sker skade under transporten.

4         Tilbagebetaling af købsbeløbet

Du får prisen for det returnerede produkt. Fragtomkostninger ved at sende produktet tilbage til os, er dit eget ansvar og vil ikke blive refunderet af os.

4.1        Værdiforringelse

Har du åbnet pakken og taget produktet i brug, mister den noget af sin værdi og du vil derfor ikke få 100 % af prisen refunderet. Vi vurderer individuelt værdiforringelsen. Du skal dog være opmærksom på at det vil være under 50 % af den pris du har købt den til.

5         Hvad og hvordan skal du sende retur?

Herunder har vi udarbejdet en tjekliste til dig, når du skal sende et produkt retur til os.

  1. Download din fortrydelsesformular som PDF eller din fortrydelsesformular som word-fil.
  2. Udskriv og udfyld den i hånden eller udfyld den på computeren og udskriv den.
  3. Læg fortrydelsesformularen i pakken som du skal sende retur.
  4. Pak produktet godt ind i pakken, især så det ikke rykker sig i pakken. Fyld evt. op med bobleplast eller krøllede sider af aviser, hvis der ikke er tom plads.
  5. Køb en pakkelabel med tracking nummer og sæt den på pakken.
  6. Aflever din pakke i dit posthus.

6         Skal du reklamere?

Er der noget galt med dit produkt? Hvis ja, kan du gøre brug af din reklamationsret. Du kan læse mere om det på vores side med reklamationer.

Er du blevet i tvivl eller har brug for hjælp, så skriv til os på reklamation@geoit.dk